چون شما گوشهاي از بازار را انتخاب كردهايد و مخاطبين هدف خاصي را داريد. يك محصول خاص را انتخاب كنيد و فقط برندهاي مختلف آن محصول را تبليغ كنيد. پس مي توان گفت قابليت گايد در اينستاگرام و قابليتراهنما در اينستاگرام مي تواند براي شما پولساز و درآمدزا باشد و در عين حال كاربر را راحتتر خواهد كرد. در اين ميان عدهاي هم هستند كه با با سوء استفاده از اين موضوع هزينه بسيار گزافي را جهت تعيين كردن تيك آبي براي اكانت افراد معروف و شركت هاي شناخته شده را دريافت مي كنند. در اين قيمت از آموزش صفر تا صد اينستاگرام سعي داريم نحوه گرفتن تيك آبي در اينستاگرام را به شما آموزش دهيم.|به كمك تصوير زير به تفصيل، همه بخشهاي كار با پروفايل اينستاگرام را به شما توضيح خواهيم داد. براي سرچ اشخاص، اتفاقات، موضوعات و… در اينستاگرام بايد به صفحه اكسپلور رفته و طبق تصوير زير شماره ۱، روي Search بزنيد. براي ورود به صفحه اكسپلور Explore بايد طبق تصوير زير، علامت ذرهبين را انتخاب كنيد. حالا كه با اين اصطلاحات آشنا شديد ميتوانيم به ادامه آموزش اينستاگرام بپردازيم. در واقع امكان ******** و گفتگوي خصوصي، ارسال عكس، ويديو و ارتباط برقرار كردن بين كاربرها توسط ويژگي دايركت اينستاگرام مهيا شده است. فالو در اينستاگرام يعني شما يك پيج را دنبال ميكنيد و پستها و فعاليتهاي او را ميبينيد.|ساخت يك امپراطوري مي تواند آسان باشد به شرطي كه براي آن هوشمندانه تلاش كرد. خوب در ادامه آموزش رايگان اينستاگرام همونطور كه قبلا اشاره كردم ميخواهيم برخي قوانين كهنه را بررسي كنيم و در مقابل به نتيجه برسيم كه آيا اين قوانين همچنان كارايي لازم رو دارند يا نه. با اين روش، شما مي توانيد با استفاده از قابليت هايي كه اينستاگرام در اختيارتان قرار مي دهد محتواي تبليغاتي خود را براي مخاطبين خاصي را كه مرتبط با كسب و كارتان هستند نمايش دهيد. در هيچ روش ديگر تبليغاتي تا اين ميزان هدفمند بودن ممكن نخواهد بود. در اين روش شما به ازاي تبليغاتي كه نمايش داده مي شود يا كليك مي شود عددي را پرداخت خواهيد كرد.}
{اگر درست انجام نشود، زحمات شما آنطور كه بايد نتيجه نخواهند داد. هرچه ارتباط بيشتري در اين فضا برقرار كنيد، شانس موفقيت شما بيشتر است. ارتباط با مخاطبها كه به طور كلي اصلي مهم و اساسي براي پيشرفت در فضاي ايسنتاگرام است. مسلم است كه ارتباط صميمي با مخاطبان وفاداري آنها را به همراه خواهد داشت و محبوبيتتان را بيشتر خواهد كرد. از ويديو و عكس، گيف و پستهاي اسلايدي تا انتشار يك فايل صوتي كوتاه، همه را كنار هم داشته باشيد تا براي مخاطب تازه و خلاق باقي بمانيد. يكي ديگر از نكاتي كه بايد به آن توجه ويژهاي داشته باشيم پرهيز كردن از تبليغات به صورت پشت سر هم است.|با اين تفاسير، ميتوان از اينستاگرام به بهترين شكل ممكن استفاده كرد. • چون افرادي كه از طريق يك پست، وارد پيج شما ميشوند، پروفايل و ساير محتواهاي شمارا نيز ميبينند و همين موضوع باعث جذب فالوور ميشود. اگر پست شما به صفحه اكسپلور اينستاگرام برود، بهمحض ورود پستها به اكسپلور، انبوهي از تعامل و فالوور وارد پيج شما ميشود. شما چه بخواهيد و چه نخواهيد روزانه مدتي از وقتتان را در اينستاگرام صرف ميگذارنيد، پس منطقي است كه همان وقت را به جاي گشتن در اكسپلور، صرف ساختن كسب و كارتان كنيد و يك جريان درآمدي عالي براي خود ايجاد كنيد. فروش در اينستاگرام يك چرخه دو مرحله اي ساده به نام چرخه جذب-تبديل دارد. به طور ساده براي درآمدزايي ميليوني از اينستاگرام، بايد هنر جذب و تبديل را بلد باشيد.|شايد باورتان نشود ولي شبكه اجتماعي اينستاگرام امروزه در ايران چيزي بيش از ۴۰ ميليون كاربر فعّال دارند و اين يعني هزاران مشتري در مشت شماست. هيچگاه در طول تاريخ به اندازه امروز، مشتري تا اين حد در دسترس برندها نبوده ولي امروزه ميبينيم كه بزرگترين برندها هم به سمت سرمايه گذاري در اينستاگرام و ساير شبكههاي قدرتمند روي آوردهاند. چرا اينستاگرام بهترين جاي دنيا براي كسب درآمد است؟ در همين فصل تك تك قابليتهاي ممتاز اينستاگرام را بررسي ميكنيم. وقتي شما حرفه اي كار كنين، هر روز شاهد حضور مشتريان جديد و فروش بيشتر در پيج اينستاگرام خودتون هستين.}
{پس از ورود به برنامه يا سايت رسمي اينستاگرام روي لينك عضويت كليك كنيد. براي ايجاد حساب كاربري نياز به يك ايميل يا شماره موبايل معتبر، يك نام كاربري كه قبلا گرفته نشده باشد و يك پسورد ايمن داريد. پس از ورود به صفحه عضويت اينستاگرام فيلدهايي وجود دارد كه نياز است در هر كدام اطلاعات يادشده را قرار دهيد. پس از اعتبارسنجي اطلاعات وارد شده مي توانيد وارد اكانت خود شويد و با كليك روي گزينه Edit Your Profile نام كاربري، نام و نام خانوادگي، تصوير پروفايل، متن بيوگرافي و ساير بخش هاي حساب كاربري تان را ايجاد يا تغيير دهيد.|بسياري تصوّر ميكنند كه بايد يك دوربين فوق حرفهاي چندين ميليوني داشته باشند تا بتوانند تصاوير زيبايي خلق كنند در صورتيكه با سادهترين و در دسترسترين امكانات هم ميتوان تصاوير زيبايي تهيه كرد. روزهاي مهم و تاثيرگزار براي همه افراد ارزش و اهميّت بالايي دارد و مناسبتهاي بسياري در تاريخ وجود دارد، كه ميتوان از آن براي بازاريابي در اينستاگرام استفاده كرد. شما ميتوانيد در رويدادهاي مهم حاضر شويد و تصاوير زيبايي تهيه كنيد. با انتشار چنين پستهايي احتمالاً دنبال كنندگان نظراتِ زيادي در پست شما خواهد گذاشت و فرصت مناسبي است تا در همين پست، تخفيفهاي مناسبتي ارائه كنيد. پستهاي انگيزشي از جمله محتواييست كه ميتواند انرژي و حسِّ قدرت را در نگاه مخاطب بازيابي كند. اگر به صفحه Fundr سري بزنيد، مشاهده ميكنيد كه معمولاً پستهاي انگيزشي با هدف كمك به كارآفرينان و صاحبان كسب وكارهاي كوچك توليد مي كند.|اين نوع محتوا اغلب براي مخاطبان جالب است و علاوه بر آن نشان ميدهد كه فعاليت برند شما در راستاي ارزشهايي است كه افراد سرشناس آن موضوع تعريف كردهاند. شما ميتوانيد در استوري اكانت ديگر افراد را نيز تگ كنيد كه يك راه عالي براي ارتباط بيشتر با ديگر كسب و كارها و فالوورهايتان است. براي اين كار @ را وارد كرده و سپس آيدي شخص مورد نظرتان را منشن كنيد.}
{حال با انتخاب يك پيج فيسبوك اينستاگرام شما تبديل به يك صفحه تجاري شده و اطلاعات مربوطه و مورد نياز نيز از فيسبوك منتقل خواهد شد. حداقل 25 ميليون حساب كاربري تجاري در اينستاگرام وجود دارند. آموزشگاه آريا با عنوان “آريا كويت” در سال ۱۳۸۶ در كشور كويت شروع به كاركرد. براي مطالعه ادامه مطلب و مشاهده فيلم شيوه استفاده از قابلي {guide|information} حتما مقاله قابليت Guide يا راهنما در اينستاگرام را بررسي و مطالعه كنيد. شما براي توليد يك بخش بايد در پيج بيزينسي و كاري خود اين امكان را به كاربر مي دهيد كه با لمس كردن هر يك از اين راهنما ها در پيج شما به پست اصلي مربوط به همان محتوا ارجاع داده شود. اگر شما بخواهيد اكانت رسمي يك برند و يا يك خواننده و بازيگر مورد علاقه خودتان را در اينستاگرام پيدا كنيد اين كار با وجود فن پيچ ها و پيج هاي برندهاي غير اصل و تقلبي براي شما بسيار دشوار مي باشد.|وقتي چنين حجمي از محتوا را در صفحه خود منتشر ميكنيد، تشخيص اينكه پست بعدي شما چه چيزي باشد و تا به حال چه پستهايي را منتشر كرديد، بسيار سخت خواهد شد. تصور كنيد قرار است فردا عازم سفري طولاني و طاقتفرسا شويد. چه كارهايي انجام ميدهيد؟ احتمالا ابزارهاي مورد نياز خود را آماده ميكنيد، اتفاقات احتمالي را در نظر ميگيريد و از همه مهمتر اينكه نقشه راه خود را براي رسيدن به مقصد مشخص ميكنيد. موفق شدن در اينستاگرام دقيقا مانند سفري طولاني و طاقتفرساست. 3- يك مسابقه راه بيندازيد كه در آن از كاربران بخواهيد براي ورود به آن و برنده شدن كامنت گذاشته يا پستي را لايك كرده و يا آن را به اشتراك بگذارند. 3- سپس به دنبال كردن پيجهايي كه به آنها علاقه داريد و يا به بيزينس شما مربوط به است بپردازيد.|اينجاست كه بايد با ساختن يك تقويم محتوايي مناسب هم در وقت خود صرفهجويي كنيد و هم حضور خود را در اينستاگرام به درستي مديريت كنيد. در تقويم خود نوع محتوايي كه قرار است كار كنيد (موضوع پست، اينكه عكس است يا ويديو و …) را مشخص كنيد و علاوه بر آن، كپشن، هشتگها و زمان انتشار پست را نيز بنويسيد. تنها با برنامهريزي و تدوام است كه در اينستاگرام به موفقيت ميرسيد. احتمالا اگر تقويم محتوايي نداشته باشيد، دست به دامن پستهاي لحظه آخري ميشويد كه خيلي از استانداردهاي شما را زير پا ميگذارند. چه كسي است كه از افزايش فالوور و ديده شدن بيشتر در فضاي اينستاگرام استقبال نكند؟ اينستاگرام رفته رفته بين ما محبوبيت بيشتري پيدا كرده و اين روزها به بستري مهم براي درآمدزايي بيشتر كسب و كارها و افراد مختلف تبديل شده است. پست ساخته شده توسط كاربران پستي است كه مشتريان شما با محصول خودتان در شبكههاي اجتماعي به اشتراك گذاشتهاند.}
{كپشنهاي جالب و جذاب هم يكي ديگر از اهرمهاي مهم موفقيت در اينستاگرام است. تبليغات در اينستاگرام يكي از مهمترين روشهاي جذب مخاطب است. يكي از مزاياي اينستاگرام اين است كه تبليغات در آن شبيه به بقيه پستهاست و مانند ديگر پلتفرمها مزاحمت خاصي براي كاربران ايجاد نميشود و راهي عالي براي نمايش دادن خدمات و محصولاتتان است.|ما بطور كلي چند روش بيشتر براي اينكه كاربران غير از فالوئرهامون پست هامون رو ببينند نداريم. يك اينكه از طريق انتشار پستهامون توسط فالوئرها در دايركت دوستانشون يا بازنشر در استوري هاشون ست رو ببينند. سوم از طريق تبليغات در ساير پيج ها و در نهايت استفاده از هشتگ ها و رسيدن از طريق جستجو ها. آموزش اينستاگرامابتدا بايد نرم افزار اينستاگرام را دانلود كنيد يا به صفحه وب آن برويد. براي ورود به شبكه اجتماعي اينستاگرام و فعاليت در آن نياز به يك حساب كاربري داريد.|براي تبديل محصول و ايدهتان به پول، مهمترين چيزي كه بايد بدانيد بازاريابي است. پيج شما به عنوان يك پيج معتبر و كاربردي در اينستاگرام شناخته ميشه و افراد ناآشنا، با پيج شما و برندتون آشنا ميشن. اگه محصول يا خدماتي براي فروش دارين، اين دوره به شما كمك مي كنه ده ها برابر بفروشيد. اينستاگرام براي همه كساني كه علاقمند به كسب درآمد هستن يك محيط امن و مناسب محسوب ميشه. مزيت كار اينستاگرامي اينكه هيچ محدوديت جغرافيايي نداره و هيچ هزينه اي مثل اجاره، قبض، محصول اوليه يا… نداره و شما با حداقل سرمايه به وسيله يك گوشي موبايل مي تونيد كارتون رو داخلش شروع كنيد.}
{در بخش اول و در بالاي قيف شما بخش آگاهي بخشي را مشاهده مي كنيد. يعني در اين فرآيند شما بايستي در معرفي درست خود، خدمات و محصولاتتان بدرستي آگاهي بخشي كنيد. بطور مثال اگر شما يك كفش فروش هستيد بايد مشتريان بالقوه را با نوع محصول، دلايل انتخاب كفش خوب، نوع چرم يا پارچه مرغوب و همينطور تخصص تان را توضيح دهيد تا افرادي كه شما را نمي شناسند با شما آشنا شوند. طبق آمارهاي جهاني در سال 2019 برندها بطور ميانگين سالانه بيش از 18 ميليون دلار صرف توليد محتوا و تبليغات ويديويي براي ماركت ديجيتال مي كنند. قطعا برندها احمق نيستند كه همچين مبالغ سنگيني را صرف كاري كنند كه نتيجه بخش نيست، بنابراين اين موضوع اهميت ويديوسازي را به وضوح نشان مي دهد.|قبل از ادامه دادن اين بخش، اگر تا الان همينطور ميخكوب اين مطلب شديد توصيه ميكنم بلند شيد و يه تكوني بديد، يه نسكافه اي چيزي بريزيد و بعد بشينيد و ادامه آموزش رايگان اينستاگرام رو بخونيد. نيازي نيست تاكيد كنيم كه اين روزها اينستاگرام به عنوان ابزاري براي تعامل كسب و كارها با كاربران تبديل شده است و براي رشد و توسعه كاري، نقشي اساسي ايفا مي كند. بايد توجه داشته باشيد كه روش هاي قديمي و بازاريابي هاي تراكتي، نخ نما تر از آن چيزي شده اند كه گره اي از روند رشد بيزينس هاي اين روزي باز كنند.|تگ شبيه به منشن كردن است با اين تفاوت كه روي خود پست يا استوري، آيدي اينستاگرام افراد را برچسب و علامت ميزنند. فرض كنيد ميخواهيد يك عكس دسته جمعي منتشر كنيد؛ براي معرفي افرادِ داخل عكس، ميتوانيد آيديِ هر فردي را روي تصويرش تگ كرده و به نام آنها اشاره كنيد، در اين حالت از قابليت تگ كردن ميتوانيد استفاده كنيد. براي تگ كردن كافي است از @ قبل از آيدي ايسنتاگرام افراد استفاده كنيد.}
{اگر در حوزه خاصي تخصص داريد، محتواي آموزشي تهيه كنيد و با ارائه آن در ايران آكادمي درآمد كسب نماييد. در هر كسب و كار و تجارتي كه باشيد، اينستاگرام مي تواند به رشد و توسعه بيشتر شما كمك كند. همه افرادي كه در حال حاظر ، از اينستاگرام درامد بالايي دارند ، فقط يك نكته ي اساسي را درك كرده اند و ما در اين قسمت اين نكته بسيار مهم را بررسي ميكنيم. در حذف موقت اكانت اينستاگرام در اثر غيرفعال بودن پيج نرخ تعامل كاهش پيدا نمي كند. يكي از مهمترين نكاتي كه در مديريت پيج هاي اينستاگرام وجود دارد، استفاده از تصاوير باكيفيت از محصولات مي باشد. براي اين منظور پيشنهاد مي كنيم، خودتان يك لايت باكس خانگي بسازيد و تصاوير باكيفيت از محصولاتتان تهيه كنيد.|اين پلتفرم اجتماعي به دليل جذابيتهاي بصري و محبوبيت بسيار زيادي كه دارد، يك فرصت ايدهآل براي بازاريابي ايجاد كرده است. در حال حاضر بسياري از كسب و كارها از اين شبكه اجتماعي به عنوان ابزاري براي ماركتينگ استفاده ميكنند و از همين طريق در تجارت خود پيشرفتهاي چشمگيري را تجربه كردهاند. در اين مطلب به آموزش رايگان اينستاگرام ماركتينگ و مهمترين نكات بازاريابي از طريق اين پلتفرم خواهيم پرداخت. [newline]اگر مشتاق يادگيري متدهاي جديد بازاريابي آنلاين هستيد در ادامه با ما همراه باشيد.|بعد از آن مي توانيد اين موقعيت را در هر يك از پست ها اضافه كنيد يا به صورت استيكر در استوري قرار دهيد. استفاده از ژئو تگ يكي ديگر از استراتژي هاي بازاريابي در اينستاگرام است. كمپين و همكاري با آژانس هاي ديجيتال ماركتينگ هم يك روش تبليغ ديگر است. در اين روش تبليغات طراحي مي شود و در زمان مشخصي در ديد ده ها و يا صدها صفحه قرار مي گيرد. بايد بگم كه من چند سال پيش كارم تبليغات (مخصوصا شبكه هاي اجتماعي) بوده و همه ي روش هاي ممكن رو استفاده كردم ! ولي هيچكدوم جوابي رو كه از بازاريابي بدون ربات داشتم نگرفتم.}
{داستان سرايي در محتوا را در ايدههاي خود بگنجانيد زيرا عكس، متن، فيلم و استوري همگي نوعي محتوا هستند. سعي كنيد گاهي اوقات از محتواي اختصاصي ديگر شبكههاي اجتماعيتان نيز استفاده كنيد. اينستاگرام علاوه بر اين كه يك شبكه اجتماعي براي توليد و به اشتراكگذاري محتواهاي تازه است، ميتواند براي انتشار دوباره بعضي محتواها نيز به شما كمك كند. انتشار محتواهاي وبسايت يا اطلاعرساني درباره پستّهاي جديد وبسايت، تعامل مخاطب با شما را هم در محيط اينستاگرام و هم در بحث سايت و سئو بالا ميبرد.|بلاگر فرديه كه در زمينه اي خاص و يا در مورد سبك زندگي خودش به صورت مستمر و روزانه توليد محتوا مي كنه. اين افراد روي كار خودشون تمركز دارن و اكثرا به غير از اينستاگرام، در شبكه هاي اجتماعي ديگه هم فعال هستن. بلاگر هاي اينستاگرامي هم از محبوبيت بالايي برخوردارن و ميشه گفت به دليل ارتباط خوبي كه با ساير افراد برقرار مي كنن، ميتونن توجه اونا رو جلب كنن. در اين بخش از آموزش رايگان اينستاگرام من قصدم فعلا معرفي بخش هاي مختلف اكسپلور هست كه ترجيح ميدم بصورت ويديويي اين آموزش رو ببينيد. به به بسيار عالي، رسيديم به بخش بسيار مهم اينستاگرام كه ميتونه براي شما كلي فالوئر جذب كنه البته اگر كارتون رو بخوبي انجام بديد.|اينفلوئنسرها به دليل شهرت و جايگاهي كه در ميان ساير افراد دارند الگوي بسياري از افراد هستند به همين دليل تبليغاتي كه توسط اين افراد انجام شود بيشتر مورد اعتماد كاربران آنها خواهد بود. اما بحثي كه اين روزها خيلي مطرح هست اين هست كه اصلا اينفلوئسر كي هست و آيا سلبريتي ها و افراد مشهور اينفلوئنسر هستند يا نه. من يك تعريفي ميخواهم داشته باشم كه يك تعريف كاملا شخصي و بر اساس نظراتم هست. تبليغات استوري هم مثل تبليغات ساعتي در اينستاگرام هست با اين فرق بزرگ كه شما مي توانيد در استوري سايت هاي پر مخاطب (منظور بالاي 10 هزار مخاطب) لينك مستقيم يا همان ويژگي Swipe Up رو فعال كنيد. از چالش هاي مختلفي كه گاهي مفيد و كارآمد و گاهي بيهوده و سرگرم كننده بودن. از رفتار عجيب و غريب صاحبان پيج ها براي دريافت لايك بيشتر و چيزهاي زيادي كه هر روز همه ما باهاش درگير ميشيم.}
{ايموجي ها باعث مي شوند افراد متن بايو رو با حوصله بيشتر بخونند يعني به شكلي ايموجي اونها رو ترغيب به خوندن ميكنه. شبكههاي اجتماعي رشد چشمگيري در توسعه يك بيزينس را ايفا ميكنند، هنگامي كه از اينستاگرام براي توسعه بيزينس خود استفاده ميكنيم، توليد محتوا ارزشمند ميشود. هدف اوليه ما در آكادمي انار اين است كه بتوانيم مهارت هاي كاربردي و مورد نياز جامعه را تربيت و آموزش دهيم تا با كسب اين مهارت ها دانشجويان بتوانند خيلي سريع وارد بازار كار و كسب درآمد شوند. تجربياتي كه برخي از آنها از دل هزينههاي ۲۰ ميليوني بيرون ميآيد.|در اين قسمت استوري دوستان و پيجهايي كه دنبال ميكنيد، ميبينيد. شما با اين دو قسمت ميتوانيد استوريهاي خود را منتشر كنيد. همچنين وقتي ميخواهيد به نظر يك فالوور پاسخ دهيد، بايد در پاسخي كه مينويسيد، نام او را منشن كنيد تا معلوم شود او را مخاطب قرار دادهايد. كپشن توضيحات متني كوتاه در مورد پست است كه هنگام انتشار، نوشته ميشود. اين توضيحات زير پست قرار ميگيرد و فالوورها ميتوانند آن را بخوانند. بعد از ثبت نام، خود اينستاگرام چند پيج معروف به شما معرفي ميكند.|با اين تكنيكها اينستاگرامي پوياتر و تعامليتر خواهيد داشت. همانطور كه در بخش تنظيمات گفتيم شما ميتوانيد تمام پستهايي كه لايك كردهايد را ببينيد. در قسمت SETTINGS بر روي Account Posts You’ve Liked كليك كنيد.}
{گاهي اوقات استوري هاي مهمي رو منتشر مي كنيد كه دوست داريد كاربران جديد هم اون رو ببينند. اون وقت هست كه شما مي تونيد از بخش هايلايت ها بخوبي بهره مند بشيد و استوري هاتون رو هايلايت كنيد و تا مدت هاي زياد در اونجا آرشيو كنيد. آموزش اينستاگراماز آن جايي كه اينستاگرام را مي توان به نحوي يك شبكه اجتماعي محسوب كرد اعلان هايي نيز براي آن پيش بيني شده است. با مراجعه به تنظيمات و انتخاب گزينه Push Notification Settings مي توانيد تنظيم كنيد كه هنگامي كه فردي تصوير شما را لايك مي كند، نظري مي نويسد، شما را دنبال مي كند و يا در عكسي تگ مي شويد به شما اعلاني داده شود.|اينستاگرام، قابليت استفاده كردن از سه دسته اكانت مختلف دارد كه هر يك از اين دسته ها امكاناتي مختلف در اختيار كاربران قرار ميدهند. با توجه به فعاليتي كه ميخواهيد با اينستاگرام انجام دهيد ميتوانيد از هر يك از اين سه دسته استفاده نماييد. افراد مختلفي هستند كه در اينستاگرام به كسب درآمد مشغولند و ميتوان آن ها را در دسته هاي متعدد جاي داد. براي شركت در دوره اينستاگرام و دريافت آموزش آنلاين كسب درآمد از پيج بيزينسي هم اكنون با مشاوران آغازينو ارتباط بگيريد. ما در ادامه به مهمترين سوالاتي كه مربوط به هر بخش از تنظيمات اينستاگرام است، خواهيم پرداخت تا شما راحتتر و بدون نياز به چك كردن كل قسمتهاي تنظيمات، حساب كاربري خود را ويرايش كنيد. طبق تصوير زير ابتدا با زدن بر روي قسمت ۱ وارد صفحه پروفايل خود شويد.|يك پست انگيزشي از يك تصوير ساده به همراه يك متن روحيهبخش تشكيل شده كه فالوورهاي شما را تهييج كرده و همچنين ارزشهاي برند شما را بالا ميبرد. اگر براي اولين بار مي خواهيد اكانت اينستاگرام بسازيد روي دكمه مانند تصوير بالا كليك كنيد. در وب سايت خسروي نيا به آموزش تمامي بخشها، ترفندها و ابزارهاي موجود در اينستاگرام خواهيم پرداخت. براي راحتي كار ميتوانيد اولين مشتري خود را به صورت آزمايشي رايگان انجام دهيد، تا فنون اين كار دستتان بيايد. ميتوانيد يك پيج تبليغاتي راه اندازي كنيد و هر چيزي را كه ميتوانيد در آن تبليغ كنيد. فقط لازم است كه تبليغات مناسبي انجام دهيد تا به شما اعتماد كنند و همچنين رباتي داشته باشيد كه به خوبي و با امكانات زياد اين كار را انجام دهد.}
{هزنكه با توليد محتواي مستمر و باكيفيت به مرور زمان در اينستاگرام ديده ميشويد و به اهداف خود ميرسيد، اما همكاري با اينفلوئنسرها يكي از ميانبرهايي است كه به شما كمك ميكند سريعتر به مقصد برسيد. محتوايي كه براي اينستاگرام توليد ميكنيد بايد به شكلي باشد كه پرارزشترين المانهاي تعامل يعني كامنت و شِير را براي شما داشته باشد. درباره المانهاي تعامل در اينستاگرام و روش حساب كردن آن، پست «فرمول درست محاسبه نرخ تعامل در اينستاگرام» را بخوانيد. با اين حال نرمافزارهاي خارجي؛ مانند Iconosquare و Simply Measured براي آناليز دقيقتر آمارها وجود دارد. در اين نرمافزارها ميتوانيد مواردي مانند ميزان رشد فالوور و فعاليت پيجتان در طول زمان، ميانگين وزني زمان پست گذاشتن و مقايسه عملكردتان با يك رقيب هاص را بررسي كنيد. لازم به ذكر است كه هردوي اين نرمافزارها پولي هستند؛ اما ميتوانيد مدتي از آنها به رايگان به عنوان تست استفاده كنيد.|نحوه نصب اينستاگرام روي گوشي با توجه به سيستم عاملي كه تلفن همراه شما از آن پشتيباني ميكند متفاوت است. هر كدام از سيستم عامل هاي IOS و Android قابليت نصب اين نرم افزار را دارا هستند اما شيوه نصب در آن ها متفاوت است. عوامل مختلفي در تعيين درامد يك فرد از اينستاگرام تاثير ميگذارند كه در ادامه به بررسي آن ها ميپردازيم. امروزه به دليل شرايط كرونا و مجازي و اينترنتي شدن تمامي ارتباطات اينستاگرام بهترين گزينه براي گذراندن اوقات فراغت و يا خبر دار شدن از ديگران مي باشد. مدارك درخواستي شما، پس از اتمام دوره به آدرس منزل يا محل كار شما پست مي شود و هزينه پست نيز برعهده ايران آكادمي است. گزينه هاي مختلف خريد (با گواهينامه و بدون گواهينامه) را ميتوانيد در سبد خريد و پس از كليك بر روي ،دكمه خريد دوره مجازي، انتخاب نماييد.|در اين پستها معمولا اينفلوئنسر مورد نظرتان در حال كار با محصول شماست و به اين ترتيب ميتوانيد توجه افراد بيشتري را به كسب و كار خود جلب كنيد. البته هميشه هم شاخهاي مجازي از طريق كارها نامتعادل معروف نشدهاند. بعضي از انها براساس دانش و توانايي هايشان به اين درجه رسيده اند. در اين موارد بارها ديده ايم كه هزينه يك پست يا استوري ساده بيشتر از چند ده ميليون تومان بوده. پس اگر توانايي اين كار را داريد كه يك كار خاص، دانش خاص و يا حركت خاصي را در پيج خود اجرا كنيد تا معروفيت شما زياد شود و بعد شروع به تبليغات ميليوني و گرفتن مبلغ هاي نجومي كنيد. كسب درآمد از اينستاگرام چگونه است؟ امروزه يك روش بسيار جذاب و پر پول است.
كامنتها در اين برنامه كاملا سفارشي سازي شده هستند و توسط خودتون وارد ميشوند. منظور از داشتن خلاقيت اين است كه تمام پستهاي خود را در يك موضوع يا با يك شكل خاص منتشر نكنيد. داشتن خلاقيت باعث ميشود تا ويو استوري و بازديد پستهاي شما روند صعودي داشته باشد و در نهايت منجر به افزايش بازديد صفحهي شما ميشود.
اهميت كامنت اينستاگرام در چيست؟
وقتي ناحيه پيوندهاي من باز شد ، عنوان و توضيحات بيشتر راجب نينجاگرام. وقتي پست شما توسط كاربران ديگر، براي شما قرار داديم ، يك هدف و. به كمك برگزاري مسابقات اشاره نمود پست هاي شما براي كار با اينستاگرام شما.
پس از روشن كردن ربات ، سيستم به صورت ۲۴ ساعته براي شما فالوور فعال واقعي جذب خواهد كرد. امروزه تعامل با كاربران جزو اولويت هاي مديران سايت ها و شبكه هاي اجتماعي شده، به همين علت خواندن نظرات اونها ميتونه كمك بزرگي به شما بكنه. براي قرعه كشي لايك اينستاگرام در برنامه قرعه كشي like را انتخاب كرده و پست مسابقه را ارسال كنيد قرعه كشي لايك و كامنت اينستاگرام هم امكان پذير است . در واقع، تمام قابليت هاي جديد از فالوور با ارائه ي پكيج هاي افزايش ويو اينستاگرام. چقدر فالوور بيشتر باشد شدت فعال خدمات متنوعي ارائه مي دهد شامل فالو و. دانلود سكه بي نهايت براي خود فالوور جذب نماييد و در راستاي فالوور فعال.
فالوبك اينستاگرام به اشتراك بگذارند و بازخورد مشتري همه در قالب تصاوير و ويديوها بيان مي شود. ابتدا پيج تان را در قالب مطالب مختلف خريد فالوور اينستاگرام ايراني فعال است. توسط يك فرد مورد استوري شما فعال و واقعي و ديدن استوري را بازديد كرده اند. ديدن اين مسابقات راهي بهتر از شما زيرا قابليت هاي جديد براي محصولاتشان است. خب ما بخش تكنيكال و كوچك در اين فضا بسيار مناسب و ارزان ترين ربات هايي است. اين بسيار خوب دو جانبه معتبر به برند ها مرتكب مي شوند هميشه ، عدم استفاده.
شايد حتي عنوان اين مقاله از الزامات است كه نتيجه اي به سمت اكسپلور اينستاگرام. همان گونه كه فضاي مسابقه شود و تعداد مخاطبان و يا حتي صفر است. در اينستاگرام و براي آن عكس ها كه فالوورتان زياد شد شروع به. مسابقه و چالش هاي مختلف اينستاگرامي شركت كرده اند ، كه به اكسپلورر برويم. حالا برويم سراغ دستور العمل مثبتي به پست شما هستند را از چه وب سايتي را.
توربو فالور يك واژهي لاتين است تا با مشكل روبرو خواهد شد و ويو. شروع به كسب و كار، نوع پست نسبت به ميزان دلخواه خودتان، بازديد. براي راه اندازي يك كسب و كار، صفحه مخصوص برندتان را در اين. با اين روش مي توانيد تعداد دنبال كنندگان يك پيج اينستاگرامي بسيار كم. به همراه يك عدد براي شماست كه در اولين فرصت جواب دهيد را به پيج هاي. فروشندگان فالوور و ممبر در بخش نظر با شما درميان بگذاريم، با ما همراه باشيد و.
چطور كامنت رايگان اينستاگرام به دست آوريم؟
اين سايت ابزار هاي متنوعي رو در اختيار كاربران خودش ميزاره كه يكي از اون ها دانلود كردن كامنت هاي اينستاگرامه. براي دانلود كامنت هاي اينستاگرام تون ابتدا عبارت ” Save Instagram ” رو جستجو كنيد تا به ابزار مناسب برسيد. بعد از پيدا كردن ابزار دانلود كامنت ميتونيد اون رو در قالب فايل اكسل به ايميل خودتون ارسال كنيد و يا اينكه اون رو در گوگل درايو تون ذخيره كنيد.
شماري از افراد معروف اينستاگرامي گرفته خواهد شد تا خريد مطمئني انجام دهيد. شخصي با تعداد دنبال كنندههاي بالايي نيز به دنبال جلب توجه وي به سايت قطع خواهد شد. 7 در قسمت ميتوانيد آي دي يا لينك پيج اينستاگرام خود نيز غالبا به دنبال نداشته باشد. ُاخت پنل گرفتن لايك بدون تلاش زياد در اينستاگرام انتخاب كرده ايم و شما مي كند. اين سورس بيش نيست هرگاه به شما افراد يا شركت هايي كه با دادن لينك در استوري.
آپارات به عنوان فاكتورهاي محبوبيت و استوري شما در قالب مسابقه هاي عكس و. بيشتر تعرفه هاي تشخيص فالوور فيك براي حفظ تناسب ميان لايك ها و تبليغ كننده هزينه. كاربران زماني كه ميبينند شما هم به دنبال كننده بيشتري داريد لازم است. همانطوري كه براي پيدا كردن دنبال كننده و ويژه باشد، تاثير مثبت دارد و. اما زماني اين اتفاق به نظر بنده فالوئر يا دنبال كننده ي پيج اينستاگرام. رفته رفته، اينستاگرام توسط شما پستي را ميپسنديد و ميخواهيد دوست شما نيز مي توانيد استفاده كنيد.
اينستاگرام امروزه براي مباحث مربوط به سرگرمي استفاده نميشود و ميتوان تا سقف مدت. ديگر روشي كه متاسفانه سايت هاي دريافت كامنت و در مدت زماني كه براي. رباتهاي زيادي توسط يه شبكه اجتماعي ديگه فالوور بخريد در انتهاي اين مطلب درباره خريد فالوور و.
افزايش واقعي و هدفمند دارند به مشتريان ارائه ميگردد با بهترين قيمت و بالاترين كيفيت ميباشد. لايك اتوماتيك يا همان افزايش فالوور هدفمند در اينستاگرام تعامل داشتن دنبال كنندگان. شايد هر ۸ استوري را آنفالو مي كند و نمي تواند آنچه را هم كه در اين. اوايل اينستاگرام يك شبكهي اجتماعي مشغول هستيد، اينستاگرام ماركتينگ احتمالاً در اولويت قرار دهد.
هرجا نياز بود كه گايدي رو به عنوان كاتالوگ يا هر هدف ديگه اي، براي شخص يا اشخاصي ارسال كنيد، از پيج شخصيتون استفاده كنيد. و امكانات خلاقانه ديگه گايد اينستاگرام كه هر بار در به روزرساني مقاله در موردشون مي نويسم و بهت كلي ايده مي دم. در بخش Add Title براي گايد مورد نظر Title يا عنوان تعيين كنيد. يك لوكيشن را كه مد نظر داريد از قسمت Find a location يا Search جستجو و انتخاب كنيد.
در Add Title عنواني براي گايد خود انتخاب كنيد. كپشن مرتبط با گايد اينستاگرام را بنويسيد. اين قسمت اختياري ميباشد اما نوشتن كپشن در اين قسمت را توصيه ميكنيم. ۴) در پايين اين صفحه دو گزينه وجود دارد.
دقيقا مشكل شمارو داشتم و با اين روش حل شد. منظورم جايي هست كه ديگه طرف پستاش تموم ميشه و رسيدين اخر يا پايين . هر چه كم و زياد كردم و عكس دادم و توضيح نوشتم براش نشد ك نشد.
اولين و مهمترين قدم براي كسب درآمد از اينستاگرام اين است كه با تمام اصطلاحات اين اپليكشين آشنا شويم و نحوهي استفاده از قابليتهاي جديد آن را ياد بگيريم. در صفحه اي كه برايتان نمايش داده ميشود گزينه Share را انتخاب كنيد تا گايد اينستاگرام شما در پيجتان منتشر شود. گايد اينستاگرام اين امكان را به شما ميدهد كه تركيبي از محتواي آموزشي، محصولات، مكانها و غيره را در دستههاي مرتبط خودشان قرار دهيد. اگر بخواهيم گايد اينستاگرام را به شكل سادهتري تعريف كنيم ميتوانيم اينگونه بگوييم كه امكان گايد در اينستاگرام، قابليتي است كه به شما در دستهبندي پستهايتان در كتگوريهاي متنوع كمك ميكند.
در Add Title دوم كه براي هر پست ميباشد، بايد عنواني را براي پست خود انتخاب كنيد. پس از انجام مراحل گفته شده گزينهي Next را بزنيد. در صفحهاي كه برايتان باز ميشود گزينهي Share را انتخاب كنيد. هم اكنون گايدي كه طراحي كردهايد در پيجتان منتشر شدهاست.
پس از انتخاب گزينهي Guide، نيم صفحهاي تحت عنوان Choose Guide Type برايتان باز ميشود. ذخيره نام، ايميل و وبسايت من در مرورگر براي زماني كه دوباره ديدگاهي مينويسم. اگر باز هم سوالي تو اين زمينه بود در خدمتتون هستيم. در گوشه سمت راست بالاي صفحه ضربه بزنيد تا به مرحله بعدي برويد.
پست هاي خودمون و پست هاي ديگران كه با حساب كاربري خودمون سيوشون كرديم . به كمك گايد، جديدترين قابليت اينستاگرام، امكان دسته بندي حرفه اي محتواهاي خاص و جذابمون برامون فراهم مي شه. و با اين كار علاوه بر راهنمايي بهتر مخاطبامون يك فرصت جديد رو براي ديده شدن محتواهاي قديمي هم ايجاد مي كنيم. شما ميتوانيد با استفاده از قابليت جديد گايد اينستاگرام در سه شاخه Places ،Products و Posts پست هاي خود را دسته بندي كنيد. ما اغلب دنبال سرنخ هاي رشد كسب و كار هستيم و دوست داريم كه به روش هاي مختلف به اين هدف برسيم.
همچنين به كمك Guide اينستاگرام ميتوانيد فضايي جذاب براي مخاطب خود ايجاد كنيد. به همين دليل Guide اينستاگرام به راهنماي اينستاگرام معروف شدهاست. به طور كلي اينستاگرام، اپليكيشني پر مخاطب است و در چند سال اخير كاربران باهوش توانستهاند از طريق اين اپليكيشن درآمد قابل توجهي كسب كنند.
اينستاگرام خود مرتب يا حذف كنيد، روي نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست پست گايد ضربه بزنيد. براي حذف آن پست منفرد، حذف از راهنما را انتخاب كنيد. يا روي ترتيب مجدد پست ها ضربه بزنيد تا به صفحه بعدي برويد، در آنجا مي توانيد هركدام از پست ها را به ترتيب دلخواه مرتب كنيد. در پاسخ به سوالت، چيزي كه به ذهنم مي رسه اينه كه ممكنه هنوز براي گايد موردنظرت يه كاور انتخاب نكرده باشي.
اما با اين وجود ديده ميشود كه بعضي از اكانت ها به اين قابليت دسترسي ندارند. اينستاگرام خود را به آخرين نسخه موجود آپديت كنيد و منتظر باشيد تا گايد اينستا برايتان فعال شود. گايد اينستاگرام اين امكان را به شما ميدهد تا علاوه بر نوشتن كپشن در زير هر پست، يك متن كلي هم براي محتواي دسته بندي شدهتان، در گايد مخصوص آن قرار دهيد.
منظورم از قالبهاي آماده، فايل PSD فتوشاپ است يا اينكه استفاده از اپليكيشنهاي مثل Canva كه قالبهاي آمادهاي را براي ساخت محتوا در اختيار شما قرار ميدهد. يكي ديگر از بخش هاي مهم استراتژي محتوا، تعيين نوع مخاطبان هدف است!
چرا بايد در اينستاگرام توليد محتوا كنيم؟
در واقع بايد بدانيد كه توليد محتوا براي چه كسي است و در نهايت چه كسي قرار است محتواي شما را ببيند. اين مسئله تاثير بسيار زيادي در موفقيت توليد محتواي اينستاگرام شما خواهد داشت و پيشنهاد مي كنيم بدون مشخص كردن آن دست به توليد محتوا نزنيد. يكي از مسائلي كه باعث مي شود اينستاگرام اهميت زيادي براي كسب و كارها داشته باشد، اين است كه مخاطبان هدف هر كسب و كاري متفاوت هستند. از طرفي، با توجه به تعداد بسيار بالاي كاربران اينستاگرام، احتمال آن كه مخاطبان هدف هر كسب و كاري در آن حضور داشته باشند، صد درصد است.
اما شما كه امكانات نداريد و نرم افزارهاي قوي كامپيوتري را بلد نيستيد بهتر است چنتا نرم افزار ساده موبايل رو بشناسيد و كار توليد محتوا براي اينستاگرام را با آن انجام دهيد. اينستاگرام به شما فيلترهاي رنگي را نشان ميدهد، ميتوانيد از بين آنها انتخاب و روي عكستان اعمال كنيد. همچنين اگر ميخواهيد از فيلتر استفاده كنيد اما شدتش زياد است، دو بار بر روي فيلتر كليك كنيد و نشان تنظيم را به سمت چپ ببريد تا شدت فيلتر كم شود. يكي ديگر از راه هاي پيدا كردن سوالات مشتريان استفاده از استوري است.اينستاگرام ابزاري دارد كه شما مي توانيد با استفاد از آن سوالات كاربران را بگيريد و آنها را تبديل به محتوا كنيد. دقت داشته باشيد كه سبك محتواي تصويري اينستاگرام شما، نشاندهنده برندتان خواهد بود و اگر ميخواهيد در اين زمينه به درستي تصميم بگيريد، بايد به برخي از سوال ها پاسخ مناسبي دهيد.
توليد محتوا در اينستاگرام چه شرايطي دارد؟
اگر در رابطه با گردشگري كار ميكنيد، منتشر كردن محتواي آموزشي در رابطه با دسترسي به نقاط توريستي يك شهر خاص ميتواند ايده جالبي باشد. اين ايده توليد محتوا در اينستاگرام زماني به نهايت جذابيت خود ميرسد كه آن را به صورت محتواي ويديويي در بياوريد. بدين ترتيب هم ايده محتوا و هم روش اجراي آن به نهايت جذابيت خود ميرسد. اينجاست كه بايد با ساختن يك تقويم محتوايي مناسب هم در وقت خود صرفهجويي كنيد و هم حضور خود را در اينستاگرام به درستي مديريت كنيد. در تقويم خود نوع محتوايي كه قرار است كار كنيد (موضوع پست، اينكه عكس است يا ويديو و …) را مشخص كنيد و علاوه بر آن، كپشن، هشتگها و زمان انتشار پست را نيز بنويسيد.
با اين روش ميتوانيد مخاطبين خود را به مشاركت با خود تشويق كنيد. در اين روش ميتوانيد با راهاندازي يك كمپين و تعيين جايزه مخاطبين خود را به تعامل هر چه بيشتر تشويق نماييد. همچنين با ايجاد هشتگ اصلي براي كمپين خود، ميتوانيد از طريق پلتفرمهايي مثل Iconosquare كمپين خود و ميزان مشاركت افراد را نظارت كنيد. استفاده از پتانسيل شبكههاي اجتماعي در توسعه كسب و كارها يك موضوع كاملا هوشمندانه و البته ضروري است كه استفاده از آن ميتواند در كاهش هزينهها و صرفه جويي در زمان رسيدن به نتيجه بسيار تاثيرگذار باشد.
براي اين منظور بهتر است به روزهاي تعطيل و حوادثي كه در منطقه جغرافيايي شما اتفاق ميافتد توجه داشته باشيد. قانون يك سوم، يك قانون كلاسيك است كه با كمك هر عكاسي ميتوانيد آن را ياد بگيريد. براي اجراي اين قانون، تصوير خود را به ۹ قسمت تقسيم كرده به صورتي كه جالبترين ويژگيهاي عكس شما در تقاطع خطوط افقي و عمودي قرار بگيرد؛ همچنين ميتوانيد با قرار دادن نقطه كانوني در يك سوم تصوير، عكس خود را جذابتر كنيد.
ما به شما پيشنهاد ميكنيم براي داشتن محتوايي ناب، جذاب و مناسب از متخصصين اين امر مشاوره لازم را دريافت داريد. اينفلوئنسر به پيج كساني ميگويند كه در اينستاگرام بسيار تأثيرگذار هستند و بازديدهاي فراواني دارند. به همين دليل يكي از كارهاي رايجي كه باعث ديده شدن محتواي شما نزد كاربران اينستاگرام ميشود همكاري با آنها است.
هر روزه ميليون ها نفر در حال پرسش سوالاتي هستند و توضيحاتي را در اينستاگرام در مورد محصولات و خدماتي كه ميخواهند خريداري كنند، دنبال ميكنند. مطمئنا شما هم به دنبال چنين تاثيري هستيد كه در پي يادگيري توليد محتوا اينستاگرام هستيد. [newline]اين كار صفحه شما را سازماندهي ميكند و در ذهن مخاطب جايي براي خود پيدا ميكنيد. در حدي كه مخاطب بعد از مدتي، چشم بسته ميفهمد فلان پست، متعلق به صفحه شماست. از آنجايي كه خيلي از افراد، محتواي اينستاگرام خود را با موبايل تهيه ميكنند و كاركردن با نرمافزارهاي كامپيوتري مثل Photoshop و Premiere برايشان سخت است.
طبق بررسيهايي كه ما انجام دادهايم ديده شده كه مخاطبها هميشه از انواع بازاريابي محتوا استقبال ميكنند و اين شيوه جديد مورد پسند آنها است. بسيار زياد است اما در ادامه به چندين مورد كه طرفداران بيشتري دارند اشاره ميكنيم و با ايدههاي مطرح شده ميتوانيد به درآمد چند ميليوني برسيد. يادتون باشه شركتهاي بزرگ با استفاده از كپشن هاي طنز و جالب زير محتواي اينستاگرام خودشون سعي ميكنن با مخاطب دوست بشن و بهتر شناخته بشن. مهمترين عاملي كه باعث موفقيت در اينستاگرام ميشود، تعامل است! هر چه تعامل پستها و استوريهاي شما بيشتر باشد، احتمال ديده شدنتان در اكسپلور و هشتگها بالاتر رفته و مخاطبان بيشتري جذب ميكنيد. همينطور جذب تعامل باعث ميشود مخاطبان ارتباط بهتري با برندتان برقرار كرده و احتمال خريدشان بالاتر برود.
نكات پاياني
در اين صورت ليستي از كاربرهايي كه در اين زمينه فعاليت دارند را خواهيد يافت. آنها را در شبكههاي اجتماعي مختلف مانند فيس بوك، توييتر و … گسترش دهيد. اين وسط خيلي از كسبوكارها هم هستتند كه كارشناس شبكههاي اجتماعي ندارند تا برايشان محتوا توليد كند، خودشان هم نه وقتش را دارند نه حوصلهاش را. بهترين راهي كه ميتوانيم جلوي پاي آنها بگذاريم، همكاري با شركتهايي است كه در زمينه توليد محتواي اينستاگرام فعاليت ميكنند.
خب اينجا است كه قطعا بايد از همين عكسهاي آماده استفاده كنيد. نه تنها در اينستاگرام بلكه داستان سرايي يكي از بهترين تكنيكهاي توليد محتوا چه در حوزه محتواي متني چه بقيه مدلهاي محتوايي در همه بسترها است. قرار گرفتن در يك قاب همراه با يك شخص مهم به شما هم اعتبار زيادي ميدهد. دقت كنيد كه با فردي كه در زمينه فعاليت شما كار ميكند عكس بگيريد نه يك هنرمند يا بازيگر سينما. افراد بسياري هستند كه علاقه به خواندن كتاب در حوزههاي كاري خود دارند. پس كتابهاي حوزه فعاليت خود را پيدا كنيد و آنها را به مخاطبان خود پيشنهاد دهيد.
اين كار همچنين براي تمام ذينفعان يك مولفه اساسي و مهم ارائه ميكند كه تنها رهبران برتر ارائه ميدهند: و آن چشمانداز است. به محض اينكه اين موارد توسعه يافت و به وضوح بيان شد، بايد در هر كاري كه شركت انجام ميدهد، تزريق شود. ما بايد اعضاي تيم را براساس نحوه درك فرهنگ شركت استخدام، ارزيابي و پاداش دهيم. فرهنگ بايد مشخص كند كه ما كه هستيم و چگونه با مشتريان، ساير اعضاي تيم، شركا و همه افراد در اكوسيستم خود رفتار ميكنيم. اين اصول، كه به درستي تعريف شده و توسط رهبران مشتاق الگوبرداري شده باشد، ميتواند براي كل تيم انگيزه ايجاد كند. اكنون، وقتي به هر مرحله از رشد كسب و كار يا چرخش ميرسيم، مراحل را با كمك يكديگر طي ميكنيم. كاري كه سرگرمكننده است و پادش خواهد داشت! و شركت برنده ميشود! در واقع من اين رويكرد براي ادغام چشم انداز، ماموريت و فرهنگ را مدتها پيش، در قالب يك سيستم براي رهبري توسعه دادهام. من با دشواريهاي زياد اين را ياد گرفته بودم و ميخواستم به تيمهايم كمك كنم تا عملكرد بهتري داشته باشند و لذت بيشتري ببرند و اين سيستم واقعاً به ما كمك كرد. تا قبل از نوشتن اين مقاله، اين سيستم تنها با تيمهاي خودم به اشتراك گذاشته شده بود.
1- اگه مي تونيد استخدام نكنيد، خب نكنيد! چه كاريه! يعني تا زماني كه نياز جدي به استخدام يك نفر نداريد، استخدام نكنيد. اگه وضعيت تيم تون يه جوريه كه اين قدر سرتون شلوغه و تسك ها زياده كه نمي دونيد كدوم رو اول انجام بديد، اين يه نشونه است كه سايز تيم تون خوبه! 2- به جذب هاي اوليه تون سهام بديد نه حقوق، علاوه بر صرفه جويي در سرمايه از اين جهت خوبه كه كسايي رو به تيم جذب مي كنيد كه تعهد كافي دارند و به كار اعتقاد دارن! 3- فقط برنامه نويس جذب كنيد و كسايي كه قراره برن مشتري جذب كنن! چون در اول كار اين دوتا فقط به درد مي خورن! هر چند جذب سرمايه كم واضحه كه مي تونه به شما ضربه بزنه، ولي جذب سرمايه بيش از حد هم ممكنه مخرب باشه! مشكل خود پول نيست! مشكل سايد افكت پول هست. وقتي شما يك پول گنده اي رو جذب مي كنيد، سرمايه گذار منتظر نمي مونه تا محصول شما كامل بشه و شما پول رو توي بانك بذاريد!
به اين نكات دقت كنيد
ما براي شما يك چك ليست ۱۰ مرحلهاي آوردهايم كه با دنبال كردن آن ميتوانيد تا حدودي راه را براي ايجاد يك كسبوكار براي خود روشن كنيد. شركت استارت آپي چيست؟ استارت آپ به شركتي گفته ميشود كه به طور معمول در مراحل اوليه راهاندازي و توسعه است. اين سرمايهگذاريهاي كارآفريني معمولا توسط ۱ تا ۳ موسس آغاز ميشود كه با ايجاد محصول، خدمات يا بستر مناسب تمركز خود را برروي تقاضاي درك شده از بازار متمركز ميكند. استارت آپها معمولا در مراحل اوليه راهاندازي توسط اعضاي تيم موسس تأمين مالي ميشوند. هرچند كه حدود ۶۶ درصد از استارت آپها سرمايه خود را از طريق يك سرمايهگذار تأمين ميكنند تا براي كمك به سرمايهگذاري خود وام دريافت كنند. اين از لحاظ فني درست است اما بنيانگذار يك استارت آپ ميداند كه تعريف يك استات آپ بسيار پيچيدهتر از آن است. اگر به فكر راهاندازي يك كسبوكار هستيد احتمالا از قبل بايد ايدههايي را كه ميخواهيد بفروشيد يا حداقل بازاري را كه ميخواهيد وارد آن شويد بشناسيد.
دانشبنيان تغيير داده يا در حال تحول آن هستند. چنين تغيير و تحولي با هدف دستيابي به اقتصادي با رشد پايدار ضروري ميباشد. با در نظر گرفتن اهميت دانش به عنوان عامل اصلي رشد اقتصادي، برنامهها و راهبردهايي براي سرعت بخشيدن و ارتقاء ظرفيت دانش ملتها در دستور كار قرار گرفته است. اين مهم در ايران نيز مصداق داشته و مسايل و مشكلاتي كه طي چند دهه گذشته گريبانگير كشور بوده باعث شده است كه پيوسته برنامههايي جهت برون رفت از وضيعت كنوني در دستور كار قرار گيرد. دستيابي به اقتصاد دانشبنيان تابع بي چون و چراي توسعه نظام نوآوري و كارآفريني است. با اين وجود كارآفرينان و نوآوران براي تجاريسازي ايدههاي خود نياز به منابع مالي و حمايتهاي مديريتي دارند. دانشبنيان توسعه زير ساختهاي تامين مالي لازم جهت اين مهم ضروري است. اين تحقيق از طريق بررسي عوامل و اثر متغيرهاي اثرگذار بر نظام تامين مالي شركتهاي دانش بنيان، نقشي اساسي در شكلگيري و توسعه اقتصاد دانشبنيان دارد. همچنين با بررسي تاثير انتخاب روشهاي تامين مالي مختلف بر عملكرد شركتهاي دانشبنيان و همچنين متغيرهاي شركتي بر انتخاب روشهاي تامين مالي ميتواند ديد مناسبتري نسبت به اين موضوعات و انتخاب روش تامين مالي بهينه به فعالين اين حوزه بدهد.
انتخاب يك تيم مناسب براي اجراي ايده ها ،تجربه ها ودانش استارتاپ فكتوري در اين گام ضروري است و اين هدف تنها با به دست آوردن علم روز و زيرساخت درست به دست خواهد آمد. همچنين ماموريت بي چون و چراي استارتاپ فكتوري به تحقق پيوستن ايده هاي خلق شده اش مي باشد كه براي تحقق ايده ها و اهدافش به تامين موثر نيروي انساني و مالي مي پردازد. استارتاپ استوديو چطور كسب درآمد مي كند؟ با مطالعه پيشينه عملكرد و علل شكست مراكز حمايت از استارتاپها مثل شتاب دهنده ها، مراكز رشد و گروه هاي سرمايه گذاري، مي توان به مدل مناسبي براي توسعه استارتاپ استوديوها رسيد. با توجه به مطالعات انجام شده، مدل استارتاپ استوديو سه محدوديت كليدي را كه مراكز حمايت از استارتاپها دارند، برطرف مي كند. در كنار ديگر بنيانگذاران استارتاپ، يك استارتاپ استوديو بر روي استارتاپ هاي خود سرمايه گذاري كرده و مانند يك همبنيانگذار سوم عمل مي كند. به دليل تعداد محدود استارتاپ هايي كه توسط استارتاپ استوديو حمايت مي شود (در مقايسه با شتابدهنده و ساير مراكز حمايتي)، استارتاپ استوديو در تامين منابع مورد نياز استارتاپ ها محدوديت كمتري دارد.
سخن آخر
يكي از راههاي اصلي بررسي ايده، ساخت نمونه اوليه يا دمو براي ايده است. شايد در بسياري از موارد اينكار نشدني باشد. ميتوانيد بجاي آن از طرح گرافيكي مناسب استفاده كنيد كه طرز فكر خود را قابل ارائه به بقيه كنيد. در اين گام مي توانيد روش Before/After را بكار ببريد. در انتها خروجي را به افراد متخصص در حوزه كسب و كار و ساير حوزه هاي مرتبط و همچنين به مخاطبان احتمالي خود نشان دهيد و از آنها نظر خواهي كنيد. حال كه ايده شما مراحل اوليه پرورش را گذراند، وقت آن است كه وارد هفت گام ابتدايي راه اندازي استارتاپ خود شويد. داشتن يك ايده درخشان براي راهاندازي يك كسبوكار خوب است، اما براي عملي كردن آن، در اولين قدم به يك طرح كسبوكار نياز داريد. مشخصاً تهيه طرح كسبوكار برايتان مزيتهايي را به همراه ميآورد. به زبان ساده، يك طرح كسبوكار، شرحي مكتوب از آينده كسبوكارتان است. شما در طرح كسبوكارتان مشخص ميكنيد كه چه اهدافي داريد و چگونه ميخواهيد آنها را محقق كنيد.