منظورم از قالبهاي آماده، فايل PSD فتوشاپ است يا اينكه استفاده از اپليكيشنهاي مثل Canva كه قالبهاي آمادهاي را براي ساخت محتوا در اختيار شما قرار ميدهد. يكي ديگر از بخش هاي مهم استراتژي محتوا، تعيين نوع مخاطبان هدف است!
چرا بايد در اينستاگرام توليد محتوا كنيم؟
در واقع بايد بدانيد كه توليد محتوا براي چه كسي است و در نهايت چه كسي قرار است محتواي شما را ببيند. اين مسئله تاثير بسيار زيادي در موفقيت توليد محتواي اينستاگرام شما خواهد داشت و پيشنهاد مي كنيم بدون مشخص كردن آن دست به توليد محتوا نزنيد. يكي از مسائلي كه باعث مي شود اينستاگرام اهميت زيادي براي كسب و كارها داشته باشد، اين است كه مخاطبان هدف هر كسب و كاري متفاوت هستند. از طرفي، با توجه به تعداد بسيار بالاي كاربران اينستاگرام، احتمال آن كه مخاطبان هدف هر كسب و كاري در آن حضور داشته باشند، صد درصد است.
اما شما كه امكانات نداريد و نرم افزارهاي قوي كامپيوتري را بلد نيستيد بهتر است چنتا نرم افزار ساده موبايل رو بشناسيد و كار توليد محتوا براي اينستاگرام را با آن انجام دهيد. اينستاگرام به شما فيلترهاي رنگي را نشان ميدهد، ميتوانيد از بين آنها انتخاب و روي عكستان اعمال كنيد. همچنين اگر ميخواهيد از فيلتر استفاده كنيد اما شدتش زياد است، دو بار بر روي فيلتر كليك كنيد و نشان تنظيم را به سمت چپ ببريد تا شدت فيلتر كم شود. يكي ديگر از راه هاي پيدا كردن سوالات مشتريان استفاده از استوري است.اينستاگرام ابزاري دارد كه شما مي توانيد با استفاد از آن سوالات كاربران را بگيريد و آنها را تبديل به محتوا كنيد. دقت داشته باشيد كه سبك محتواي تصويري اينستاگرام شما، نشاندهنده برندتان خواهد بود و اگر ميخواهيد در اين زمينه به درستي تصميم بگيريد، بايد به برخي از سوال ها پاسخ مناسبي دهيد.
توليد محتوا در اينستاگرام چه شرايطي دارد؟
اگر در رابطه با گردشگري كار ميكنيد، منتشر كردن محتواي آموزشي در رابطه با دسترسي به نقاط توريستي يك شهر خاص ميتواند ايده جالبي باشد. اين ايده توليد محتوا در اينستاگرام زماني به نهايت جذابيت خود ميرسد كه آن را به صورت محتواي ويديويي در بياوريد. بدين ترتيب هم ايده محتوا و هم روش اجراي آن به نهايت جذابيت خود ميرسد. اينجاست كه بايد با ساختن يك تقويم محتوايي مناسب هم در وقت خود صرفهجويي كنيد و هم حضور خود را در اينستاگرام به درستي مديريت كنيد. در تقويم خود نوع محتوايي كه قرار است كار كنيد (موضوع پست، اينكه عكس است يا ويديو و …) را مشخص كنيد و علاوه بر آن، كپشن، هشتگها و زمان انتشار پست را نيز بنويسيد.
با اين روش ميتوانيد مخاطبين خود را به مشاركت با خود تشويق كنيد. در اين روش ميتوانيد با راهاندازي يك كمپين و تعيين جايزه مخاطبين خود را به تعامل هر چه بيشتر تشويق نماييد. همچنين با ايجاد هشتگ اصلي براي كمپين خود، ميتوانيد از طريق پلتفرمهايي مثل Iconosquare كمپين خود و ميزان مشاركت افراد را نظارت كنيد. استفاده از پتانسيل شبكههاي اجتماعي در توسعه كسب و كارها يك موضوع كاملا هوشمندانه و البته ضروري است كه استفاده از آن ميتواند در كاهش هزينهها و صرفه جويي در زمان رسيدن به نتيجه بسيار تاثيرگذار باشد.
براي اين منظور بهتر است به روزهاي تعطيل و حوادثي كه در منطقه جغرافيايي شما اتفاق ميافتد توجه داشته باشيد. قانون يك سوم، يك قانون كلاسيك است كه با كمك هر عكاسي ميتوانيد آن را ياد بگيريد. براي اجراي اين قانون، تصوير خود را به ۹ قسمت تقسيم كرده به صورتي كه جالبترين ويژگيهاي عكس شما در تقاطع خطوط افقي و عمودي قرار بگيرد؛ همچنين ميتوانيد با قرار دادن نقطه كانوني در يك سوم تصوير، عكس خود را جذابتر كنيد.
ما به شما پيشنهاد ميكنيم براي داشتن محتوايي ناب، جذاب و مناسب از متخصصين اين امر مشاوره لازم را دريافت داريد. اينفلوئنسر به پيج كساني ميگويند كه در اينستاگرام بسيار تأثيرگذار هستند و بازديدهاي فراواني دارند. به همين دليل يكي از كارهاي رايجي كه باعث ديده شدن محتواي شما نزد كاربران اينستاگرام ميشود همكاري با آنها است.
هر روزه ميليون ها نفر در حال پرسش سوالاتي هستند و توضيحاتي را در اينستاگرام در مورد محصولات و خدماتي كه ميخواهند خريداري كنند، دنبال ميكنند. مطمئنا شما هم به دنبال چنين تاثيري هستيد كه در پي يادگيري توليد محتوا اينستاگرام هستيد. [newline]اين كار صفحه شما را سازماندهي ميكند و در ذهن مخاطب جايي براي خود پيدا ميكنيد. در حدي كه مخاطب بعد از مدتي، چشم بسته ميفهمد فلان پست، متعلق به صفحه شماست. از آنجايي كه خيلي از افراد، محتواي اينستاگرام خود را با موبايل تهيه ميكنند و كاركردن با نرمافزارهاي كامپيوتري مثل Photoshop و Premiere برايشان سخت است.
طبق بررسيهايي كه ما انجام دادهايم ديده شده كه مخاطبها هميشه از انواع بازاريابي محتوا استقبال ميكنند و اين شيوه جديد مورد پسند آنها است. بسيار زياد است اما در ادامه به چندين مورد كه طرفداران بيشتري دارند اشاره ميكنيم و با ايدههاي مطرح شده ميتوانيد به درآمد چند ميليوني برسيد. يادتون باشه شركتهاي بزرگ با استفاده از كپشن هاي طنز و جالب زير محتواي اينستاگرام خودشون سعي ميكنن با مخاطب دوست بشن و بهتر شناخته بشن. مهمترين عاملي كه باعث موفقيت در اينستاگرام ميشود، تعامل است! هر چه تعامل پستها و استوريهاي شما بيشتر باشد، احتمال ديده شدنتان در اكسپلور و هشتگها بالاتر رفته و مخاطبان بيشتري جذب ميكنيد. همينطور جذب تعامل باعث ميشود مخاطبان ارتباط بهتري با برندتان برقرار كرده و احتمال خريدشان بالاتر برود.
نكات پاياني
در اين صورت ليستي از كاربرهايي كه در اين زمينه فعاليت دارند را خواهيد يافت. آنها را در شبكههاي اجتماعي مختلف مانند فيس بوك، توييتر و … گسترش دهيد. اين وسط خيلي از كسبوكارها هم هستتند كه كارشناس شبكههاي اجتماعي ندارند تا برايشان محتوا توليد كند، خودشان هم نه وقتش را دارند نه حوصلهاش را. بهترين راهي كه ميتوانيم جلوي پاي آنها بگذاريم، همكاري با شركتهايي است كه در زمينه توليد محتواي اينستاگرام فعاليت ميكنند.
خب اينجا است كه قطعا بايد از همين عكسهاي آماده استفاده كنيد. نه تنها در اينستاگرام بلكه داستان سرايي يكي از بهترين تكنيكهاي توليد محتوا چه در حوزه محتواي متني چه بقيه مدلهاي محتوايي در همه بسترها است. قرار گرفتن در يك قاب همراه با يك شخص مهم به شما هم اعتبار زيادي ميدهد. دقت كنيد كه با فردي كه در زمينه فعاليت شما كار ميكند عكس بگيريد نه يك هنرمند يا بازيگر سينما. افراد بسياري هستند كه علاقه به خواندن كتاب در حوزههاي كاري خود دارند. پس كتابهاي حوزه فعاليت خود را پيدا كنيد و آنها را به مخاطبان خود پيشنهاد دهيد.
نکاتی درباره نوشتن بیو انگلیسی اینستاگرام